Kismama fogászat – terhes fogászat

A terhes – fogászatot, a Kormányrendelet által szabályozott terhesgondozásnak ezt a területét, rendelőnk is kiemelten fontosnak tartja.

A terhesség mindhárom trimeszterében van lehetőség a fogászati kezelések, beavatkozások elvégzésére. Ebben az időszakban, a megfelelő szakértelemmel, felkészültséggel rendelkező, terhességi fogászatban jártas fogorvost érdemes választania minden kismamának, aki egyénre szabottan, baba -barát megoldásokkal, nagy körültekintéssel orvosolja a szájüregi problémákat.

Az Implant Corner Fogászat & Szájsebészet rendelőnkben, Budapesten a 12. kerületben kínáljuk bababarát szolgáltatásainkat a kismama fogászat, terhes fogászat keretein belül, folyamatos kedvezményekkel, kupon akciókkal.

Az ingyenes szűréseket illetve a kedvezményes kezeléseket a fogászati problémák kialakulásának megelőzés érdekében állítottuk össze.

Meglévő és új pácienseinket arra ösztönözzük, hogy gyermekvállalás előtt tetessék rendbe fogaikat, készüljenek fel a terhesség,  fogászati szempontból is „érzékenyebb” időszakára.

A várandósság alatt erősebb a lepedék-, és a fogkőképződés, amit a hormonális változások okoznak. Hátterében jórészt a megemelkedett progeszteron-, és ösztrogén szint rejtőzik. Ezt a folyamatot még súlyosbítja a „kívánós” érzés miatt kialakult helytelen táplálkozás, és a nem megfelelő szájhigiénia.

Ezért szükséges a kismamáknak és a leendő anyukáknak a rendszeres fogászati ellenőrzés, és a helyes szájhigiénia elsajátítása.

Kismama fogászat – terhes fogászat, szolgáltatásaink:

A terhesség időtartama alatt is elvégezhető minden fogászati beavatkozás. Bizonyos esetekben a legoptimálisabb időszak, a második trimeszter lehet, de ha probléma alakul ki fogazatunkban, ne halogassuk a kezeléseket, a beavatkozásokat ne várjunk a baba megszületéséig.

A beavatkozás tologatása, a halogatás súlyosbíthatja a helyzetet,  komolyabb beavatkozásokat tehet szükségessé, továbbá a baba megszületését követően, már kevesebb ideje marad a kismamának a rendszeres fogászati kezeléseken megjelenni.

Terhesség alatt gond nélkül kezelhető a szájüregben fellépő fájdalommal, esetleg lázzal járó akut gyulladásos megbetegedés illetve a szájhigiénés problémák, mint pl. terhességi ínygyulladás, kóros fogíny visszahúzódás vagy éppen a szükséges egyéb beavatkozások.

Fogínygyulladás terhesség alatt

A fogínygyulladást, a terhesség „természetes velejáróként” emlegetjük, pedig  a gyulladt fogíny kialakulása elkerülhető.

A fogínygyulladás megelőzésében nagy jelentősége van a terhesség előtti felkészülésnek

• a helyes szájápolás megtanulása, az
  • étkezéseket követő fogmosások számának növelése,
  • ennek tudatosítása,
  • lepedékképződés megakadályozása fogápolási eszközökkel
  • foglepedék kialakulását „késleltető” fertőtlenítő öblögetéssel, speciális szájvízzel

Ha kialakult a fogínygyulladás feltétlenül kezeltetni kell, hogy megelőzzük a súlyosabb következményt.

Mindhárom trimeszterben gond nélkül elvégezhető a szájüregben fellépő fájdalommal, esetleg lázzal járó akut gyulladásos megbetegedés illetve a szájhigiénés problémák orvoslása, mint pl. terhességi ínygyulladás, kóros fogíny visszahúzódás.

Foghúzás terhesség alatt

A foghúzás terhesség alatt bármikor elvégezhető, egyes esetekben ellenjavalt lehet. A beavatkozáshoz szükséges fájdalomcsillapítók nem károsak a magzatra. Sőt a fogfájás hosszú távú tűrése, viselése jobban megviseli a kismamát és nagyobb stresszt okozhat a baba számára is. A kialakult problémát mielőbb javasoljuk orvosolni.

Fogászati röntgen terhesség alatt

Szintén nagy kérdőjel a kismamák körében az, hogy áldott állapotban káros a  röntgen a magzatra, vagy sem. Ma már a nagyon fejlett digitális fogröntgenek, igen kis alacsony sugárterhelésűek. Szükség esetén, a nőgyógyász és fogorvos véleményezésével, alkalmazható a terhesség alatt a röntgen felvétel készítése. Előre nem látható fogászati problémák megoldásához szerencsés,  a terhességre való felkészülés időszakában készíttetni röntgenfelvételt fogainkról.

Gyökérkezelés, terhesség alatt

A gyökérkezelés alkalmával, a gyökércsatornákat tisztítjuk ki. A beavatkozás előtt  és utána röntgen-vizsgálat szükséges. Amennyiben a nőgyógyászának és orvosának nincs ellenjavallata, elvégezhető a kis-röntgen készítése, így a szükséges beavatkozás is.

Fogtömés terhesség alatt

A fogtömés elvégezhető a terhesség idején is, hiszen olyan érzéstelenítőt használunk ( ultracain), amely nem károsítja sem a kismama, sem a kisbaba szervezetét.

Szájsebészet terhesség alatt

Szájsebészeti beavatkozásokat az előzetes nőgyógyászati és fogorvosi véleményezést követően lehet elvégeztetni. Szükség esetén biztonsággal, baba-és mama barát fájdalomcsillapítókkal végezzük az aktuális  beavatkozást.

Fogszabályozás, terhesség alatt

Amennyiben a fogszabályozás folyamatban van, akkor nincs akadály a folytatásra. Az előre megbeszélt időpontokban továbbra is szükséges megjelenni a rendelőben. Ha terhesség alatt szeretné elkezdeni a fogak szabályozását, akkor a  szükséges orvosi vélemények, javaslatok birtokában elvégezhető.

Bölcsességfog húzás,  terhesség alatt

A problémamentes, ideális pozícióban lévő bölcsességfog húzása ugyanazzal az eljárással történik,  mint egyéb fog esetében. Ha szükséges, ínyfeltárást is alkalmazhatunk, hiszen a használt fájdalomcsillapítóval semmit nem érez a kismama, sőt az injekció beszúrásának a helyét is érzéstelenítő zselével vonjuk be.

Amennyiben röntgen vizsgálat szükséges a fog helyzetének megállapítására, akkor egyéni elbírálás alapján, nőgyógyásszal és a fogorvossal egyeztetve elvégezhető a vizsgálat.  Ha van a páciens birtokában egy régebbi röntgen felvétel, akkor ez optimálisabbá teszi a folyamatot.

Fogpótlás, terhesség alatt

A fogpótlás terhesség alatt is megoldható. A  SOFORT azonnal terhelhető implantátummal,melynek előnye:

• foghúzás követően azonnal lehet implantálni,
  • ideiglenes pótlást kap a páciens,
  • az 5. napon már a szájba helyezhető a rögzített pótlás
  • fájdalommentesen
  • csontpótlás nem szükséges
  • azonnal terhelhető

Fogkorona, terhesség alatt

Fogkorona terhesség alatt, tág lehetőségeket rejt magában. A fogkorona felépítése kisebb, nagyobb fogszuvasodás esetén, vagy kis mértékben letört fogkorona esetén  helyreállítható az úgynevezett „fehér tömés” alkalmazásával, egyszeri kezeléssel, fájdalomcsillapítóval.

A porcelán-, cirkónium-, vagy fémkerámia korona esetében, több rendelői megjelenés szükséges, amíg elkészül, és további kérdést hordoz magában: pl. több fogról van szó, vagy csak egyről. Kiterjedt foghiány esetében a foghíd, vagy implantáció is szóba jöhet. Azt javaslom, hogy ilyen esetekben, egy régión belül (szomszédos fogak esetében) érdemes egyszerre több kezelést bevállalni, így a  fájdalomcsillapító nem terheli meg fizikálisan a szervezetet.

Fogimplantátum terhesség alatt

A fogimplantátum a fogpótlás egyik lehetséges megoldása. A Sofort – azonnal terhelhető implantátumot foghúzást követően azonnal  lehet alkalmazni. Ehhez a beavatkozáshoz, nem szükséges röntgenfelvétel.

Keresse implantálási akcióinkat oldalunkon!

Szeretettel várunk minden kismamát, leendő kismamát, anyukát, és apukát, gyermeket, kedvezményes fogászati ellátásainkra!

Egészséges mosolyt és boldog babavárást kívánunk!