Fájdalomcsillapító terhesség alatt szedhető? Mit tegyen a kismama, ha már a terhesség elején fogfájást, fogínyvérzést, szájszárazságot tapasztal? A terhesség alatt milyen fájdalomcsillapító szedhető fogfájásra? Gyógyszerrel kezelhetjük, csillapíthatjuk egyáltalán a fenti tüneteket a várandósság időszakában?  Sok-sok kérdés a fájdalomcsillapításról terhesség időszakában. Jöjjenek a válaszok.

Ebben a más állapotban sokkal érzékenyebbek a kismamák, nehezebben élik meg az egyébként enyhének számító fájdalmakat is. Ezért is tanácsolja minden fogorvos, hogy már gyermekvállalás előtt hozassuk rendbe fogainkat, távolítassuk el a fogköveket, illetve egy panoráma röntgent is érdemes készíttetnünk.

Fogfájás terhesség alatt

A terhesség időszakában gyakran tapasztalnak a kismamák fogfájást. Ennek egyik oka, hogy az anya szervezetéből a  magzat elvonja a kalcium egy részét a csontnövekedés miatt. Az állapotos kismamának ezért elengedhetetlen ennek az ásványi anyagnak a pótlása.

A kívánósság miatt  megváltozhat a várandós nők étkezési szokása. A túlzott édességfogyasztás és a szájápolás elhanyagolása szintén fogfájáshoz vezethet.

A terhességi fogászati beavatkozások elvégezhetőek a kismamáknál. A fájdalom tűrése hosszabb időn át, károsabb a kisbabára. A fájdalom érzése bizonyos idő után stresszként hat az anyára és a babára egyaránt. A fogorvosok olyan érzéstelenítőt használnak (ultracain stb….), amely nem károsítja egyikőjük szervezetét sem.

Tehát ne tűrjük a fájdalmat, ne gondolkozzunk fájdalomcsillapítón, fogorvosunk a megoldás kulcsa.

Fogínygyulladás terhesség alatt

A várandósgondozás keretein belül a kötelező terhességi szűrővizsgálatok között szerepel a fogászati szűrés. A kismamáknak mindhárom trimeszterben javasolt  fogorvossal találkozni.

A várandós időszakban a hormonális változások miatt erősebb a lepedék-, és a fogkőképződés. Ennek hátterében jórészt a megemelkedett progeszteron-, és ösztrogén szint rejtőzik. Ezt a folyamatot még súlyosbítja a „kívánós” érzés miatt kialakult helytelen táplálkozás, és a nem megfelelő szájhigiénia. A terhesség folyamán szájüreg ph értéke változik. A megváltozott életmóddal megváltozik szájüreg kémiai összetétele is. A fogínygyulladás” -t a legtöbb kismama megtapasztalja terhessége során (általában a  13 és 26 hét között.)

A várandósság alatt azonban elkerülhető a terhesség „természetes velejárójaként” emlegetett  fogérzékenység, fogszuvasodás, a gyulladt fogíny kialakulása a megelőzéssel.

A terhesség alatti fogfájás, és a fogínygyulladás megelőzésében nagy jelentősége van a terhesség előtti felkészülésnek:

• a helyes szájápolás megtanulása
  • az étkezéseket követő fogmosások számának növelése
  • lepedékképződés megakadályozása fogápolási eszközökkel
  • foglepedék kialakulását „késleltető” speciális szájvízzel
  • savas ételek, italok fogyasztását követő 25-30 percben ne nyúljunk fogkefe után

A kialakult a fogínygyulladást feltétlenül kezelni kell, hogy megelőzzük a súlyosabb következményt.

Terhesség alatt milyen fájdalomcsillapító, gyulladáscsökkentő szedhető?

A fájdalomcsillapítók tekintetében nagyon körültekintőnek kell lennie a kismamának. Elengedhetetlen a konzultáció a nőgyógyásszal és a fogorvossal a fájdalomcsillapítók használatáról, hogy személyre szabottan a lehető legbiztonságosabb, legjobb ellátást kapja a terhesség időszakában.

Terhesség  alatt szedhető fájdalomcsillapítók

Általánosságban elmondható, hogy a paracetamol tartalmú fájdalomcsillapítókat használhatja a kismama, orvosával egyeztetett adagokban, az előírásának megfelelő dózisban.

Algoflex terhesség alatt

Algoflex terhesség alatt szedhető e? Nem szeretnék egy-egy gyógyszert kiemelni a fájdalomcsillapítók közül, de kismama pácienseim gyakran érdeklődnek, így szükségét érzem a válasznak.  A fájdalomcsillapítók szedését nem javaslom egyéni döntés alapján.

Ez ügyben mindenkinek a nőgyógyászával, kezelőorvosával, fogorvosával kell egyeztetni, az egyénre szabott hatóanyagról, dózisról a fennálló probléma megoldás  függvényében, szükség szerint.