Már önállóan eszik és érthetően beszél az a kecskeméti férfi, aki hatórás szájsebészeti műtéttel kapott új nyelvet a Kecskeméti Megyei Kórházban a közelmúltban. Az új szövetdarabot a beteg saját alkarjából vették az orvosok.

Még most sem szokta meg teljesen új nyelvét a kecskeméti férfi, pedig saját bevallása szerint is sokat javult az állapota a műtét óta. Már nem okoz neki gondot a nyelés, és egyre értehetőbben beszél.

„Tudok nyelni, tudok beszélni, nem kell orrszondán keresztül etetni, szóval teljes értékű embernek érzem magam, kis beszédhibával” – mondta Godány Balázs.

A műtét előtt már a levegővétel is kibírhatatlan fájdalmat okozott neki az elrákosodott nyelve miatt. Az orvosok azt mondták a férfinak, ha nem operálják meg, csak hónapjai vannak hátra, ezért vállalta a bonyolult műtétet. Az operáció alatt első lépésként eltávolították a nyelve csaknem kétharmadát, a garatmanduláit és a nyaki nyirokcsomóit. Ezután a férfi alkarjából kimetszett szövetet beültették a nyelve helyére.

„A tapintás érzete visszatérhet, különösen akkor, ha ezt a mikrosebészeti műtétet kiegészítjük egy idegvarrattal is, tehát itt a gyógyulásra és az érzés visszatérésére van lehetőség, az ízlelés pedig a szájüreg, illetve ebben az esetben a nyelv maradó részein történik” – mondta Dr. Oberna Ferenc, a Kecskeméti Megyei Kórház sebész főorvosa.

Magyarországon egyre több a szájüregi daganatos megbetegedés, főként az erős dohányosok között. Legtöbbjük már csak akkor fordul orvoshoz, amikor már esélye sincs a gyógyulásra, pedig a daganat már a korai szakaszban is könnyen kitapintható az álkapocs alatt. Ezzel a mikrosebészeti módszerrel azonban sokuk élete megmenthető lenne, de egyelőre még csak alig pár helyen végeznek hasonló műtéteket az országban.

Forrás: RTL KLUB

Szájsebészeti rendelés Budapesten is