Lyukas tejfog kezelése, barázdazárás, fogvédő kezelések

A lyukas tejfog kezelése fontos, hiszen nélkülözhetetlen a rágásban, hangképzésben, beszédfejlődésben, valamint a gyermek pszichés fejlődésében is.

gyerekfogaszat

Régebben sajnos nem fordítottak kellő figyelmet a gyerekek fogápolására, fogorvoshoz is csak akkor jutottak el, amikor már fájdalmaik voltak, ezért számos felnőtt küzd még ma is a fogorvostól, a kezelésektől való félelemmel, mivel első élményeihez a fájdalom társult.

Ez azonban elkerülhető, ha idejében megkezdjük gyermekünk mindennapos fogápolását és a rendszeres fogorvoshoz járást.

Gyerekfogászat – a tejfogak helyes ápolásától a gyökérkezelésig

Itt az Implant Corner gyermekfogászati rendelőjében fontosnak tartjuk, hogy legfiatalabb pácienseinkhez elsősorban érzelmi oldalról közelítsünk, mivel szimpátiájuk elnyerésével máris teszünk azért, hogy a fogorvossal való találkozás ne kellemetlen élmény legyen a számukra, a rendelő pedig ne egy idegen, félelmetes hely benyomását keltse. Ehhez természetesen a szülő közreműködésére is szükségünk van, hiszen lényeges, hogy a gyermek már akkor megszokja a fogorvossal való találkozást, amikor még nincs semmilyen problémája.

A gyerekfogászatban is jelentős szerepe van a megelőzésnek és az ellenőrző vizsgálatoknak. Szintén kiemelt fontosságú, hogy már az első fogak megjelenésekor megkezdődjön azok rendszeres ápolása. Ebben nagy szerepe van a szülőnek, aki a fogorvostól értesül a gyermek korának megfelelő fogápolási technikáról, és azt otthonában alkalmazva, a fogmosást játékká varázsolva gyermeke számára megőrzi fogai egészségét.

Téves az a nézet, amely szerint nem fontos a tejfogak védelme, mivel azok „úgyis kiesnek”. Egy lyukas tejfog ugyanúgy okozhat problémákat, mint egy maradandó (begyulladhat, fájhat), de a még ki nem bújt, maradandó fogakra is káros hatása lehet.

Rendelőnkben ezért a megelőző kezelés mellett szükség esetén végzünk maradandó- és tejfog tömést, gyökérkezelést és barázdazárást is.

Lyukas tejfog kezelése:  tömés, gyökérkezelés

Fogszuvasodás esetén szükséges a (tej)fog tömése. Az idejében észrevett lyukas fog kezelésével elkerülhetjük a szuvasodás terjedését (amely tejfog esetében a maradófogakétól eltérő szerkezet miatt sokkal gyorsabban végbemegy).

Amennyiben a szuvasodás eléri a fogbelet, akkor gyökérkezelésre van szükség.

Lyukas tejfog esetében is fontos annak megmentése, mivel egy eltávolított tejfog problémát okozhat a maradófog növése során (pl. beszűkülhet a helye, így az új fog nem/rosszul nő, stb.).

Mind a fogtömés, mind a gyökérkezelés a lehető leggyorsabban és fájdalommentesen zajlik, hogy ne okozzon kellemetlen élményt a gyerek számára.

Barázdazárás

Lyukas tejfog kezelése megelőzése

Miután megjelentek a maradófogak, érdemes barázdazárást végezni. Ez azt jelenti, hogy a kibújt fogak barázdáit (elsősorban a nagyőrlők) egy speciális anyaggal kitöltjük.

A barázdazáró kezeléssel  csökkenthető a későbbi fogszuvasodás kialakulásának a lehetősége.

Mivel a fogak barázdái nagyon változatosak lehetnek, tisztításuk nehézséget okoz, amely által az ételmaradék és a plakk könnyedén megtelepedhet köztük. A barázdazárás ennek megelőzését szolgálja.

Rendelőnkbe felnőtteket és gyerekeket egyaránt szeretettel várunk fogvédő kezelésre!

A fogszuvasodás kialakulása, tünetei és megelőzése

Megjelenés: Szerző: dátum: 14:25 Téma: Fogvédelem | A fogszuvasodás kialakulása, tünetei és megelőzése bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A fogszuvasodás kialakulása, tünetei és megelőzése

A fogszuvasodás megelőzése kiemelkedően fontos, nemcsak azért, mert egyre  divatosabbak a hófehér fogak, hanem mert a lyukas fogak további egészségügyi  problémákat okozhatnak, és akkor még nem is beszéltünk az életminőség romlásáról. A fogszuvasodás népbetegség – amelynek kialakulása számos tényezőre vezethető vissza. Ilyenek például: a helytelen táplálkozás a szájhigiénia hiánya öröklött tulajdonság életkori sajátosság stb.   A fogszuvasodás kialakulása A fogszuvasodás kialakulásában nagy szerepet játszanak  száj baktériumai. Ha szénhidrátot (cukrot és keményítőt) tartalmazó élelmiszereket fogyasztunk, például: pékáru gabonafélék, gyümölcsök sütemények édességek és nem mosunk fogat, akkor kitűnő táptalajt biztosítunk a szájban élő baktériumoknak, amelyek megemésztik ezeket az élelmiszereket, és savakká alakítják azokat. A baktériumok, a savak, az élelmiszer-maradványok és a nyál kombinációjából jön létre a  fogakra tapadt plakk. A plakkban levő savak feloldják a fogak zománcfelületét, és lyukakat hoznak létre a fogakban. Tehát  a baktériumok által termelt savas közeg, melyhez hozzájárul még a szénhidrátok erjedése a lepedékben, okozzák a fog kemény szöveteinek kioldódását. A fogszuvasodás tünetei A fogszuvasodás tünetei függnek attól is, hogy hol helyezkedik el a lyuk, melyik fogat érinti. A leggyakoribb tünetek közé tartozik a fogfájás a fog érzékenysége (főleg hideg, meleg vagy édes ételek, italok fogyasztásakor jelentkező, nyilallófájdalomformájában), a fog felületén észrevehető pöttyök jól látható lyukak fog vagy annak részeinek elszíneződése, barnás, fekete vagy fehér foltok (a foltok lehetnek opálosak, mattak is) a harapásra, rágásra jelentkező fogfájás. az ételmaradványok beletapadnak a lyukakba. a lyukakba ragadt ételmaradékok miatt rossz szájszag is jelentkezhet. A fogszuvasodás megelőzése Használjunk fluoridtartalmú fogkrémet, és mossuk meg a fogunkat naponta  legalább kétszer. A legideálisabb minden étkezés után fogat mosni – ez a legjobb módja a fogszuvasodás megelőzésének! Különösen lefekvés előtt ne hanyagoljuk el a fogmosást! Öblítsünk naponta fluorid tartalmú szájvízzel! Bizonyos szájvizek antiszeptikus összetevőket is tartalmaznak, amelyek elpusztítják a plakkokat okozó baktériumokat. Legyen az étkezésünk egészséges, tápláló és kiegyensúlyozott! Korlátozzuk a nasikat, különösen az esti fogmosás után! Kerüljük a káros szénhidrátokat,  például a cukorkákat, , amelyek a fog felületén maradhatnak. Ha olyan ételt eszünk, amelyik beleragad a fogba, azonnal mossuk meg, ha tehetjük. A fogszuvasodás megelőzése professzionális fogorvosi kezeléssel Konzultáljunk fogorvosunkkal egy esetleges  kiegészítő fluorid használatáról, ami erősíti a fogakat. Hogy védjük a  fogak rágófelületét, vegyünk igénybe barázdazáró kezelést! Rendszeresen látogassunk el a fogorvoshoz a professzionális fogtisztító kezelés céljából. Innováció a kutatásban A kutatók folyamatosan új eszközöket és módszereket fejlesztenek a fogszuvasodás megelőzése érdekében. Egy tanulmány például megállapította, hogy ha  egy rágógumit xilitol édesítőszert tartalmaz, akkor az átmenetileg gátolja a baktériumok szaporodását, amelyek a fogszuvasodást okozzák. Ezenkívül számos olyan anyagot vizsgálnak, amelyek lassan szabadítják fel a fluoridot, ami segít a további bomlás megelőzésében. Kísérleteznek továbbá olyan fogkrémekkel és szájöblítőkkel, amelyek visszafordíthatják és meggyógyíthatják a szuvasodást egy  korai stádiumban. Összefoglalásként elmondhatjuk, hogy  a tejfogak szuvasodásához nagyban hozzájárul az édesség, sok szénhidrátban gazdag üdítő, cukros ital cumisüvegben – ezeket kell kerülni kell! Este kötelező az alapos fogmosás! A fogszuvasodás megelőzhető -a fogmosás helyes technikája Nemcsak a maradandó fogakat kell kezelni, hanem a lyukas tejfogakkal is keressük fel a...