Egyéb

Fogászat

Fájdalomcsillapító terhesség alatt – Fogfájás terhesen

Fájdalomcsillapító terhesség alatt szedhető? Mit tegyen a kismama, ha már a terhesség elején fogfájást, fogínyvérzést, szájszárazságot tapasztal? A terhesség alatt milyen fájdalomcsillapító szedhető fogfájásra? Gyógyszerrel kezelhetjük, csillapíthatjuk egyáltalán a fenti tüneteket a várandósság időszakában?  Sok-sok kérdés a fájdalomcsillapításról terhesség időszakában. Jöjjenek a válaszok. Ebben a más állapotban sokkal érzékenyebbek a kismamák, nehezebben élik meg az egyébként enyhének számító fájdalmakat is. Ezért is tanácsolja minden fogorvos, hogy már gyermekvállalás előtt hozassuk rendbe fogainkat, távolítassuk el a fogköveket, illetve egy panoráma röntgent is érdemes készíttetnünk. Fogfájás terhesség alatt A terhesség időszakában gyakran tapasztalnak a kismamák fogfájást. Ennek egyik oka, hogy az anya szervezetéből a  magzat elvonja a kalcium egy részét a csontnövekedés miatt. Az állapotos kismamának ezért elengedhetetlen ennek az ásványi anyagnak a pótlása. A kívánósság miatt  megváltozhat a várandós nők étkezési szokása. A túlzott édességfogyasztás és a szájápolás elhanyagolása szintén fogfájáshoz vezethet.   A terhességi fogászati beavatkozások elvégezhetőek a kismamáknál. A fájdalom tűrése hosszabb időn át, károsabb a kisbabára. A fájdalom érzése bizonyos idő után stresszként hat az anyára és a babára egyaránt. A fogorvosok olyan érzéstelenítőt használnak (ultracain stb….), amely nem károsítja egyikőjük szervezetét sem. Tehát ne tűrjük a fájdalmat, ne gondolkozzunk fájdalomcsillapítón, fogorvosunk a megoldás kulcsa.  Fogínygyulladás terhesség alatt  A várandósgondozás keretein belül a kötelező terhességi szűrővizsgálatok között szerepel...

Részletek